TEMEL İŞ VE SORUMLULUKLAR
1-Birime doğrudan yapılan başvuruları Hasta Başvuru Bildirim Sistemine kaydeder. Doğrudan yapılan ve internet yoluyla Hasta Başvuru Bildirim Sistemine ulaşan başvuruları yerinde çözmeye çalışır.
2-Başvuru alındığında, durum acil ise aynı gün yönetimi bilgilendirir.
3-Yerinde çözülemeyen başvurularda, başvuru yapılan çalışan hakkında, sağlık tesisi yöneticisi veya başhekimi/mesul müdürü veya yetki devredilen yönetici imzasıyla bilgi ister ve cevabını takip eder.
4-Yerinde çözülemeyen başvurularda, edindiği bilgi ve belgeleri tarayıcı vasıtasıyla HBYS üzerinden hasta hakları kuruluna intikal ettirir.
5-Hasta Başvuru Bildirim Sistemine teknik olarak yüklenemeyen belge ve dokümanları, resmi yazı ekinde hasta hakları kuruluna ulaştırır. Hasta Başvuru Bildirim Sistemine yüklü belgelerin asıllarını birimde arşivler.
6-Kurul kararının sonucunu ilgililere bildirir.
7-İl Koordinatörüne, hasta hakları biriminin iş ve işlemleri hakkında bilgi verir ve görüşlerini alır. Denetim için istenilen tüm bilgi ve dokümanları Koordinatörlüğe sunar.
8-Kurumundaki eğitim programlarını hazırlar, organize eder ve yürütür.
YETKİLER
Şikâyetleri almak değerlendirmek ve ilgili mercilere bildirmek konuya yönelik düzeltici önleyici faaliyet başlatma yetkisine sahiptir.